Über unsere Gruppe

Seit 2013 existiert auch in Aurich wieder eine Amnesty-Gruppe. Die allgemeine Erklärung der Menschenrechte, verabschiedet von den Vereinten Nationen am 10. Dezember 1948 ist unsere Richtschnur.

Hier findet ihr sie:  https://www.amnesty.de/alle-30-artikel-der-allgemeinen-erklaerung-der-menschenrechte

Wir bemühen uns nach besten Kräften, uns für die Menschenrechte hier in Aurich einzusetzten. Wir sind alle ehrenamtlich tätig, es gibt keinen Druck. Jeder bringt sich so viel ein, wie er mag, alles beruht auf Freiwilligkeit. Jeder, der Interesse hat, kann bei uns hinein schnuppern und ist uns willkommen.

Die allgemeinen Arbeitsprinzipien von Amnesty sind unter dem folgenden Link aufgeführt:

Unsere Auricher Gruppe hat eine Patenschaft für den saudi-arabischen Blogger Raif Badawi übernommen,

der wegen seines Eintretens für eine weltoffene, tolerante Gesellschaft in Saudi-Arabien

zu 10 Jahren Haft, 1000 Peitschenhieben einer hohen Geldstrafe und zusätzlich 10 Jahren Ausreiseverbot verurteilt wurde.

Raif Badawi

Seit 2012  sitzt Raif im Gefängnis, einmal wurde er mit 50 Hieben öffentlich ausgepeitscht,

weitere Auspeitschungen fanden auf Grund des enormen Aufschreis der Weltöffentlichkeit

nicht statt.

Hier nun ein erneuter Appell an den saudischen König, Raif nach sieben Jahren Haft endlich freizulassen:

His Majesty King Salman Bin Abdul Aziz Al Saud

The Custodian of the two Holy Mosques

Office of His Majesty the King

Royal Court

Riyadh

Kingdom of Saudi Arabia

Your Majesty

Please allow me to address you with a special request: These days we commemorate the fourth anniversary of the flogging of Raif Badawi. He had to endure 50 lashes because he had dared to utter criticism that was far away from aggression or calling for violent action

In the western world, Raif Badawi has become the most famous inmate all over the world. Even though he has been locked away for such a long time, people know him. There is a Wikipedia entry about him and a remarkable award was named after him.

All he did was bringing life to Article 19 of the Universal Declaration of Human Rights, which says:

Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.

Therefore Raif Badawi has become an icon in the fight for human rights and a role model for those who stand up for democracy and the freedom of expression.

First and foremost, however, Raif Badawi is a husband and a father, who has not seen his wife and children for more than seven years. His punishment is causing severe hardship to his young children, who have had to spend most of their childhood without their father.

With this letter, I call upon your generosity: Please respond to the ongoing international outcry and open the prison gates for Raif Badawi.

Yours respectfully

15. Januar 2019